2021/06/10 更新

写真a

アンテル ジョシュア ブルック
Joshua Brook Antle
ANTLE, Joshua Brook
所属
学芸学部 英語英文学科 准教授
職名
准教授

経歴

  • 津田塾大学   学芸学部 英語英文学科   講師

    2016年4月 - 2021年3月

所属学協会

  • American Association for Applied Linguistics

    2018年11月 - 現在

  • TESOL International Association

    2018年11月 - 現在

  • 日本の英語の先生

    2009年4月 - 現在

  • 全国語学教育学会

    2009年3月 - 現在

 

論文

  • Consciousness-Raising Tasks for Developing Collocational Knowledge 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    Proceedings of Academic World International Conference   2019年8月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

  • The What and the How of Acquiring Vocabulary. 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    The Journal of Learner-Centered Higher Education   8   in press   2019年8月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

  • Noticing Collocations in Language: Investigating the Effectiveness of Consciousness-Raising Tasks for Acquiring Collocational Knowledge 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    Verb   7 ( 2 )   7 - 13   2018年12月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

  • Structured retell 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    New Ways in Teaching Vocabulary, Revised Edition   118 - 119   2014年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

  • Delexicalized verb collocations 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    New Ways in Teaching Vocabulary, Revised Edition   37 - 41   2014年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

  • 4/3/2 collocation pre-task 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    New Ways in Teaching Vocabulary, Revised Edition   150 - 152   2014年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等)  

  • Two words at a time: Frequent adjective + noun collocations for intermediate English language learners. 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2013 Conference Proceedings.   297 - 307   2014年8月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Teaching collocations 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2012 Conference Proceedings.   346 - 354   2013年8月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Two words are better than one 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2011 Conference Proceedings.   704 - 712   2012年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • Extensive listening and how it affects reading speed 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2010 Conference Proceedings.   201 - 208   2011年10月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス)  

  • A taste of JALT: extensive listening. 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    The Language Teacher   35 ( 5 )   3 - 5   2011年9月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Passive Sentences 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    テンプル大学 Studies in Applied Linguistics   60 ( 1 )   12 - 23   2010年11月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Modals: giving advice 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    テンプル大学 Studies in Applied Linguistics   57 ( 1 )   1 - 13   2010年1月

     詳細を見る

    担当区分:筆頭著者   記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

  • Pronunciation activities for suprasegmentals: sentence stress 招待 査読

    アンテル ジョシュア ブルック

    テンプル大学 Studies in Applied Linguistic   52 ( 1 )   1 - 5   2009年7月

     詳細を見る

    記述言語:英語   掲載種別:研究論文(学術雑誌)  

▼全件表示

講演・口頭発表等

  • Adjective + noun collocations and classroom applications

    アンテル ジョシュア ブルック

    Hawaii TESOL 2015 Conference  Hawaii TESOL

     詳細を見る

    開催年月日: 2015年2月14日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Laie, Hawaii  

  • Teaching delexicalized verbs through collocations

    アンテル ジョシュア ブルック

    LACUS 2014  Linguistics Association of Canada and the United States

     詳細を見る

    開催年月日: 2014年8月7日 - 2014年8月10日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Vancouver, Canada  

  • Two words at a time: Frequent adjective + noun collocations for intermediate English language learners

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2013 Conference  Japanese Association for Language Teaching

     詳細を見る

    開催年月日: 2013年10月25日 - 2013年10月28日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Kobe, Japan  

  • Listening activities in the classroom: Exercises for beginner to EAP (English for Academic Purposes) students

    アンテル ジョシュア ブルック

    Hokkaido JALT Event  Japanese Association for Language Teaching, Hokkaido Chapter

     詳細を見る

    開催年月日: 2013年5月19日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Sapporo, Japan  

  • Teaching collocations

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2012 Conference  Japanese Association for Language Teaching

     詳細を見る

    開催年月日: 2012年10月12日 - 2012年10月15日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Hamamatsu, Japan  

  • Two words are better than one

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2011 Conference  Japanese Association for Language Teaching

     詳細を見る

    開催年月日: 2011年11月18日 - 2011年11月21日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Tokyo, Japan  

  • Can extensive listening improve reading speed?

    アンテル ジョシュア ブルック

    Extensive Reading Seminar 2011  Japanese Association for Language Teaching, Extensive Reading Special Interest Group

     詳細を見る

    開催年月日: 2011年2月13日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Okayama, Japan  

  • Extensive listening and how it affects reading speed

    アンテル ジョシュア ブルック

    JALT2010 Conference  Japanese Association for Language Teaching

     詳細を見る

    開催年月日: 2010年11月19日 - 2010年11月22日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Nagoya, Japan  

  • Extensive listening and how it affects performance across different skill areas.

    アンテル ジョシュア ブルック

    TUJ Applied Linguistics Colloquium  Temple University, Japan

     詳細を見る

    開催年月日: 2010年2月14日

    記述言語:英語   会議種別:口頭発表(一般)  

    開催地:Osaka, Japan  

▼全件表示